som-foto-pagina-home5

Missie Stichting Ons Museum – in liquidatie

Stichting Ons Museum heeft als doel de verspreiding van cultureel erfgoed van Nederlandse musea via video on demand. De stichting streeft geen winst na. Wel kan de stichting commerciële activiteiten ontplooien, maar enig surplus wordt aangewend voor het doel van de Stichting. Een eventueel liquidatiesaldo kan uitsluitend aangewend worden voor een ANBI met een vergelijkbaar doel.

Onze missie is dat Nederlandse musea hun tentoonstellingen ook steeds digitaal communiceren op een gezamenlijk platform. Een gezamenlijk platform dat actief onder de aandacht wordt gebracht van het Nederlandse publiek. Strategische partners zoals bijvoorbeeld KPN, CJP, NBTC, HEMA, NS, vervullen daar een belangrijke rol in. Zo wordt ons cultureel erfgoed beter verspreid. Verspreid op een manier die past bij onze tijd,  via videos on demand.

Over Museum2Go

Museum2Go is een nieuwe (mobiele) website die je inspireert, stimuleert en helpt om een cultureel dagje uit te plannen met keuze uit alle Nederlandse musea. De Museum2Go website werkt eenvoudig en intuïtief. Je krijgt musea voorgesteld op basis van door jou opgegeven interesses. Daarnaast krijg je suggesties over welke musea mogelijk nog meer interessant zijn. Ook krijg je suggesties over wat nog meer te doen is in de omgeving: lekker lunchen, mooi park, bezienswaardigheden, etc. Wanneer je een leuk dagje uit hebt samengesteld kan je via social media of via whatsapp anderen uitnodigen om mee te gaan. Museum2Go gaat over inspiratie, ontdekkingen en gemak. Uiteraard kan je je opgeven voor de nieuwsbrief en je kan ons volgen op Facebook en Instagram. Zo blijf je goed op hoogte en krijg je leuke, inspirerende ideeën om te gaan doen. Museum2Go is een initiatief van MuseumTV.

Jaarrekening: Stichting Ons Museum
Het boekjaar van Stichting Ons Museum is gelijk aan het kalenderjaar. De Stichting is opgericht op 26 november 2015.